MP Four

Poradnik nowoczesnego domu

Marketing i reklama

Content marketing – co to jest i na czym polega?

Wartościowa treść ma coraz większe znaczenie w internecie. Dzięki niej jesteśmy w stanie nie tylko dowiedzieć się więcej jako konsumenci, ale również możemy skuteczniej promować firmę, markę, produkt czy usługę.

Termin content marketingu spotykany jest obecnie bardzo częściej w kontekście promocji w sieci. Można przetłumaczyć go na język polski jako marketing treści, czyli to właśnie treść w tym przypadku odgrywa kluczową rolę.

Czym dokładnie jest content marketing? Jakie ma on znaczenie w obecnym marketingu internetowym? Jak przeprowadza się działania w tym właśnie zakresie?

Content marketing – definicja

Content marketing, czyli marketing treści to strategia reklamowa polegająca na pozyskiwaniu klientów przez publikowanie przystępnych, przydatnych i atrakcyjnych dla nich treści, które skierowane są do konkretnej grupy odbiorców.

W porównaniu z innymi metodami marketingowymi content marketing nie ma formy jednostronnego procesu reklamowego, ale skupiony jest na tworzeniu długofalowych relacji z odbiorcami i zachęca ich do interakcji i zaangażowania.

Content marketing realizowany jest głównie przez:

  • blogi internetowe
  • poradniki on-line
  • infografiki
  • webinaria
  • podcasty
  • filmy wideo

Warto także wskazać, że content marketing również może być prowadzony przez media społecznościowe, na przykład przez Facebook, YouTube czy LinkedIn. Spotykamy się również z jego wykorzystaniem w innych mediach, na przykład w telewizji, radiu, prasie, w formie publikacji takich jak katalogi, poradniki drukowane, ulotki.

Dzięki temu, że firma publikuje wtedy wartościowe treści, przyciąga osoby poszukujące takich informacji. Może wówczas zatrzymać je na dłużej i zachęcić do skorzystania z własnej oferty. Naturalnie, kluczem do powodzenia jest tutaj wysokiej jakości treść, dlatego ważne jest korzystanie z usług fachowych copywriterów, czyli osób zajmujących się tworzeniem na zamówienie treści o charakterze reklamowym.

Content marketing dobry na pozycjonowanie

W kontekście content marketingu pojawia się również często termin pozycjonowania, czyli inaczej SEO. Warto wskazać, że marketing treści potrafi bardzo dobrze wspierać pozycjonowanie stron internetowych, czyli wyniesienie ich na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Algorytmy wyszukiwarek internetowych przy ocenie treści strony internetowej także badają wartość i jakość tekstów, dlatego możliwe jest wtedy uzyskanie o wiele lepszej pozycji. Gdy będzie ona wysoka, wtedy na adres strony w wyszukiwarce będzie klikało więcej internautów, co przełoży się również na jej lepsze wyniki.